שיווק באינטרנט הוא מרכיב משמעותי באסטרטגיית הפעילות של עסקים רבים מאוד. למעשה אין כמעט עסק שלא יכול להפיק תועלת מרובה מהקצאת משאבים לשיווק בדיגיטל. ההוכחה הטובה ביותר לכך היא הגרף שמתאר את סך התקציבים שמופנים לפרסום באינטרנט – גרף שהכיוון שלו הוא אחד בלבד, למעלה. כך לדוגמה ב-2005 השקיעו מפרסמים ישראלים קרוב ל-200 מיליון שקל בפרסום ברשת, ב-2010 הסכום היה יותר מפי 3, כ-616 מיליון שקל, ב-2015 כבר חצינו את רף המיליארד שקל, וליתר דיוק הגענו ל-1,023,000,000 ש"ח, וב-2020, השנה האחרונה שיש נכון להיום נתונים לגביה – 1.78 מיליארד שקל וזינוק של פי 9 (!) ב-15 שנים (לשם השוואה, באותה תקופה עלה היקף התקציבים של הפרסום בטלוויזיה בכ-25% בלבד).
במציאות שכזו יועץ שיווק באינטרנט הוא איש מקצוע שנהנה מביקוש רב לשירותים שלו, ביקוש שלפי כל התחזיות רק ילך ויגדל. באופן טבעי חשוב לבחור באופן מושכל יועץ כזה, והמידע בכתבה זו יעזור לכם.
ניסיון
כמו בתחומים רבים אחרים, גם שיווק באינטרנט נשען על ניסיון. מומלץ למצוא איש שיווק באינטרנט עם ניסיון רב באופן כללי, ועוד יותר מכך כזה שכבר סייע לעסקים עם מאפיינים דומים לאלה שלכם – מבחינת היקפי הפעילות, התחום שבו נמצא העסק שלכם וגם המטרות הספציפיות.
בהקשר זה חשוב לציין שיש הבדל בין קמפיין שיווק בדיגיטל שמטרתו מיתוג העסק באופן כללי לבין קמפיין שנועד לקדם מבצע ספציפי, בין שני אלה לבין קמפיין שנועד להביא לידיעת קהל היעד הרלוונטי מוצר חדש, ועוד הבחנה בין קמפיינים שונים היא בהתאם למאפיינים שלהם בדיגיטל – למשל קמפיין שמטרתו חשיפה, קמפיין שנועד לספק לידים, קמפיין שמכוון למכירות ועוד.
התעדכנות מתמדת
לצד הניסיון נדרשת גם למידה מתמדת – משום שמדובר בתחום שמתעדכן בקצב מהיר מאוד. כך למשל גוגל משנה אחת למספר חודשים את האלגוריתם לפיו היא מדרגת את אתרי האינטרנט, כשבחלק מהמקרים מדובר על עדכונים דרמטיים שחובה לקחת בחשבון בכל תהליך קידום אתרים אורגני. באופן דומה יועץ שיווק באינטרנט חייב להבין גם מהם הרגלי הגלישה העכשוויים של הלקוחות הפוטנציאליים ומהן הציפיות העדכניות.
קשב
המפתח העיקרי להצלחת שיווק באינטרנט הוא אסטרטגיה מדויקת, וכדי לבנות אותה נדרשת התאמה מושלמת למאפיינים הספציפיים של העסק שלכם. בהתאם יועצי שיווק באינטרנט חייבים להיות קשובים ללקוחותיהם כדי שיכירו אותם היטב ויוכלו להתאים עבורם את הפתרונות הנכונים ביותר.
שקיפות
בעידן הנוכחי גם אנשי מקצוע מוכשרים במיוחד שמספקים תוצאות טובות חייבים לדבר עם הלקוחות בגובה העיניים. בתחום השיווק באינטרנט יש לא מעט מונחים מקצועיים ואחד האתגרים של איש שיווק מוצלח באמת הוא להעביר לבעלי העסקים שהוא מסייע להם את כל המידע החיוני באופן ברור וקל להבנה, גם למי שאינו מומחה בתחום. נשות ואנשי המקצוע של משרד פרסום ירדן דיגיטל מצטיינים גם בכך, ובהתאם מספקים שירות בסטנדרטים גבוהים מאוד.