הכל חוגגים סביב 'הסכמי אברהם', שרים נוסעים להצטלם שם, אך מתחת לפני השטח, עננה מסויימת, לא קלחה, מעיבה על החגיגות האלה, ומי שמרגיש אותה הכי חזק הן חברות התעופה הישראליות; אל על, ישראייר וארקיע. בגלל דרישות ביטחון שונות, הן צפויות לצמצם מהחודש הבא לשלוש טיסות בלבד לדובאי, בעוד חברות התעופה האמירתיות, יחגגו וייהנו כמעט בבלעדיות מהקופה של רבבות נוסעים מישראל, לבדן.
ראשי אל על, ארקיע וישראייר פנו במכתב לראש הממשלה, לשר אוצר ולשרת התחבורה וכתבו כך:
"כולנו שמחנו והתרגשנו עם החתימה על הסכמי אברהם והאפשרויות המסחריות החברתיות והתיירותיות שהן בשרו, ובעיקר הבאת המוני ישראלים לאמירויות וטיסה מעל סעודיה שתאפשר הגעה למזרח הרחוק ואף לאוסטרליה, בזמן מהיר ונוח לתייר הישראלי.
לצערנו, נראה כי קיים פער גדול בין התקוות שלנו, למציאות בשטח, כאשר הלכה למעשה, מזה זמן רב אנו חווים קשיים של ממש ביכולת להוציא לפועל את לוח הטיסות של החברות הישראליות לדובאי.
אגף בטחון התעופה הישראלית ביחד עם שרות הביטחון הכללי השקיעו מאמצים ומשאבים רבים על מנת להסדיר את פעילות האבטחה של חברות התעופה הישראליות בדובאי . בין היתר אף הוקמה חברה חדשה בדובאי, לשם הסדרת פעילות מערך ביטחון
חרף השלמת כל הדרישות של שלטונות דובאי, הודיעו אגף בטחון התעופה ושרות הביטחון הכללי כי החל מ – 8 למרץ 2022 לא יינתן אישור להפעיל טיסות מדובאי ו עד אז יינתן פתרון ביניים שמשמעותו הקצאת של שלוש טיסות בלבד לכל החברות הישראליות גם יחד.
בשיחות עם גורמים רשמיים עלתה האופציה לפיה החברות הישראליות יטוסו ל אבו דאבי בעוד החברות מדובאי יוסיפו לפעול כרגיל – מצב זה אינו מתקבל על הדעת.
פתרון הביניים ש"הושג" לפיו "יתאפשר" לחברות הישראליות לבצע שלוש טיסות יומיות מדובאי גורם בהכרח לחברות התעופה הישראליות לבטל מאות טיסות שמופיעות בלוח הטיסות אשר בעבורן נמכרו כבר כרטיסי טיסה. מנגד, חברות התעופה האמירתיות יוכלו לעמוד בכל לוח הטיסות המפורסם שלהן.
מצב זה מהווה אפליה של החברות הישראליות, הוא פוגע ברגל גסה בתחרות, תוך ניסיון לכבוש נתח שוק במסווה של שיקולים מדינתיים . ולכן אנו קובעים כי- אין כאן פתרון , אלא כישלון נחרץ וכניעה לתכתיבים של גופים מסחריים, המשפיעים כנראה יותר מאיתנו , על גיבוש מדיניות החוץ של ממשלותיהן.
לאור האמור קיימות שתי דרכים לפתרון המשבר לאפליה לרעה של חברות התעופה הישראליות: א. לאשר מול ממשל דובאי הקצאה נוספת של תגי ביטחון, בהיקף שיאפשר לחברות הישראליות לממש את כל לוח הטיסות המתוכנן. ב. על מנת למנוע שליטה ושילוב שיקולים זרים של הרשויות בדובאי בכמות התדירויות הישראליות, לקבוע – על בסיס שוויון והדדיות בתעופה ובתחרות – כי כלל הפעילות של המובילים האוויריים משתי המדינות, אשר היתה מתוכננת לפעול מ/לדובאי תופנה לאבו דאבי ויעדים אחרים, בהן ההפליה אינה קיימת
אנו דורשים ממשלת ישראל לעמוד איתן ולשמר את האינטרסים המסחריים והלאומיים של מדינת ישראל. כל מצב אחר יוביל לביטול של עשרות אלפי כרטיסי טיסה לנוסעים ישראלים אשר רכשו כרטיסים ועלולים למצוא עצמם ללא פתרון "