Facebook Youtube
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל

ויעבור אברם בארץ עד מקום שכם, עד אלון מורה

מערכת שבתון י״ט באב ה׳תש״פ (אוגוסט 9, 2020) 5:04 am אין תגובות

ויעבור אברם בארץ עד מקום שכם, עד אלון מורה
אברהם מינץ
אלון מורה

אחרי ברא אלוקים את האדם בצלמו, ונפח באפיו רוח חיים, נתן לו גם את הבחירה החופשית וחיכה לראות היצדיק האדם את בריאתו, והאם יכונן את חייו ואת חיי העולם אשר ברא, על פי רוח אלוקים, ציוויו ותכליתם. עשרים דורות, עשרה ועוד עשרה, ניסה האלוקים את האדם, האם ידע ויבין את תכלית הבריאה, יכיר את הבורא יקרא בשמו וישמור דרך ה'. לאדם נתן את כל התנאים האופטימאליים כדי לעשות זאת, לא פחות מגן עדן. והנה, כבר בניסיון הראשון, ציווי פשוט: "מכל עץ הגן אכל תאכל, ומעץ הדעת לא תאכל ממנו, כי ביום אכלך ממנו מות תמות" הוא נכשל, וה' שולח אותו "לעבוד את האדמה אשר לוקח משם", הוא איש גשמי ולא ממנו יצמח האיש היודע את ה' ודרכיו. עשרה דורות של רצח, ו"רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבות ליבו רק רע כל היום, וינחם אלוקים כי עשה את האדם בארץ ויתעצב אל ליבו." אך הנה מצא אלוקים אדם, את נח, "ונח מצא חן בעיני ה'". זהו ניסיון התנעה חדש של יצירת האיש היודע את ה' ורוצה ללכת בדרכיו, והנה לאחר שהשמיד ה' את כל היקום הרע ונתן לו הזדמנות שלא להיכשל ע"י לימוד מאנשים חטאים והשחתתם, מיד עם צאתו מן התיבה, וברכת האלוקים אותו, וכריתת ברית איתו, ואף לו נתן תנאים אופטימאליים להיות עובד ה', נח נהיה "איש האדמה" "וישת מן היין וישכר ויתגל בתוך אוהלו" גם ממנו לא יצמח האיש אשר ינחיל את דעת ה' בעולם. עשרה דורות נוספים ובתוכם דור הפלגה. נסיון למרוד בה' בהמון. אולי היה ה' מביא עוד מבול על הארץ, אך הוא נשבע לנח: "ולא יהיה עוד מבול לשחת הארץ" הפתרון הוא בלילת שפתם והפצתם על פני כל הארץ. שוב כישלון. ועתה מנסה ה' בשלישית, אולם בתנאים חדשים.
לא בארץ הגויים! ארץ אשר היא מכורת עבודת האלילים, ארץ "אשר לא ישמעו איש את שפת רעהו". את ה' אפשר לעבוד רק "בארץ אשר אראך" גם תרח אבי אברם חש, לאחר ששבר אברם את פסיליו,
(על פי חז"ל) שיש צורך בשינוי מגמה ויש ללכת אל ארץ אחרת "ויקח תרח את אברם בנו…ללכת ארצה כנען, ויבואו עד חרו וישבו שם" לא, לא בתרח בחר להביא את דעת ה' בעולם ולהקים את העם העברי. עם ה', הוא נשאר בחרן, כי אם באברם בנו.
"ויאמר ה' אל אברם, לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך, אל הארץ אשר אראך". יכול היה לומר לו "אל ארץ כנען" אך לא, "אל הארץ אשר אראך" (ע"פ ראב"ע) אל הארץ אשר אראה אותך לגבולותיה, כנאמר (יג' יד') "…שא נא עיניך מן המקום אשר אתה עומד שם, צפונה ונגבה וקדמה וימה. כי את כל הארץ אשר אתה רואה, לך אתננה ולזרעך עד עולם". ואולי יש עוד כוונה באמירה: "אשר אראך"– בחזונך, להיות "ארץ אשר ה' אלוקיך דרש אותה תמיד, עיני ה' אלוקיך בה מראשית השנה ועד אחרית השנה"(פר' עקב).

"ויעבור אברם בארץ", כפשוטו, אברהם תר את הארץ עד שהגיע עד מקום שכם עד אלון מורה. ומה ביקש אברהם? הוא חיפש מקום אשר מסוגל להתחיל בו מהלך של הקמת עם. כפי שאומר הספורנו: " לא התעכב במקום [חוץ] ממנה עד שנראה אליו האל יתברך כאשר יעדו [=ציוהו] "אל הארץ אשר אראך".
כאן נראה אליו האלוקים לראשונה, ולראשונה נותן לו את הבטחתו: "לזרעך אתן את הארץ הזאת".
ובכן, זוהי ההתחלה, כאן נזרע הזרע אשר יצמיח את עם ישראל, ולכאן יתנקזו כל ההתחלות.
עם רדתו של יעקב אבינו לחרן בבורחו מעשיו אחיו, ולאחר ששהה עשרים ואחת שנה בבית לבן, כלום לא הייתה סכנה שבזה יבוא הסוף על חיבור זרע אברהם אל הארץ? לא זה רצון ה'! והוא מסובב את העניין כך שיעקב חוזר ארצה, ולאן הוא חוזר? "ויבא יעקב שלם עיר שכם" וכאן הוא קונה את חלקת השדה, הקניה הראשונה עליה אומר רש"י ש"אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולה היא בידכם" ובכן יעקב חזר אל מקום ההתחלה, להתחיל בו מחדש.
על מקום ההתחלה הגדולה של עם ישראל, לאחר צאתו ממצרים, (וגם זה נאמר לאברהם אבינו בפרשתנו, בברית בין הבתרים, גם הגלות וגם השיבה.) ועל מעמד הברית המכוננת בארץ ישראל בין העם לאלוקיו, מצווה משה את העם "והיה כי יביאך ה' אלוקיך אל הארץ אשר אתה בא שמה- לרשתה, ונתת את הברכה על הר גריזים ואת הקללה על הר עיבל, הלא המה בעבר הירדן, בארץ הכנעני היושב בערבה, מול הגלגל, אצל אלוני מורה". זוהי ההתחלה בה שב עם ישראל כעם לארצו וגם היא, כמו שאנו רואים, "אצל אלוני מורה.
ובכן, מה הייחוד של מקום זה? אני רוצה להציע סברה: אברהם אבינו, בגודל ייחודו, הצליח להביא את יושבי ארץ שכם הכנענים (החיווים, האמורים?) לאמונה בא-ל אחד, הם אימצו אמונה זו עד כדי כך שכאשר מגיע יעקב, נכד אברהם, עם משפחתו הקטנה יחסית לשכם, שבסבירות גבוהה היא עיר הגדולה בהרבה ממספר בני יעקב, והם, במרמה, מציעים לאנשי שכם למול את בשר עורלתם, האם יש סיבה אחרת אלא להניח שהסכמתם נבעה מהיותם מאמינים במורשתו של אברהם והינם רוצים לקבל עליהם גם ברית זו? ואולי כך נבין את הנחייתו של משה רבנו לעם וליהושע לקיים את מעמד הברית בין גריזים ועיבל, מעמד המצריך ביטחון הגנתי מפני התקפת האויבים, אחרי כל המלחמות שעשה יהושע בהם עד הגיעו למעמד הזה, ואת ההגנה סיפקה שכם העיר, המגויירת? שכם לא נכללה ברשימת שלושים ואחת הערים אשר הכה או כבש יהושע, ודוקא היא נבחרה למעמד הברית עם הכניסה לארץ ישראל, ולא עוד אלא שמוצאים אנחנו את יהושע כורת ברית לעם כאשר הוא כבר זקן ובא בימים, ככתוב (ביהושע כד' כה'): "וישם לו חק ומשפט בשכם, ואף מקים שם אבן גדולה במקדש ה'. והלא דבר הוא.
בשנת תשמ"א, עלה "הגרעין להתיישבות באזור שכם" למקומו בהר כביר, הצופה אל הר גריזים והר עיבל ואל חלקת השדה אשר קנה יעקב מאת בני שכם במאה קשיטה, והיא אחד משלשת המקומות "שאין אומות העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולים הם בידכם" ושאותם סימן אברהם אבינו בעברו בארץ: שכם: "ויעבור אברם בארץ עד מקום שכם" ירושלים- הר המוריה: "ויסע אברם הלוך ונסוע הנגבה" ועל זה אומר רש"י "וכל מסעיו הנגבה, ללכת לדרומה של ארץ ישראל והיא לצד ירושלים שהוא בחלקו של יהודה שנטלו בדרומה של ארץ ישראל,להר המוריה שהיא נחלתו" חברון: "ויאהל אברם, ויבא וישב באלוני ממרא אשר בחברון"
פרשתנו אם כן מקפלת בתוכה את זכותנו וחובתנו על כל רחבי ארץ קודשנו ויתן ה' שתתקיים בנו בריתו אשר כרת
תשס"טעם אברם בברית בין הבתרים: " ביום ההוא כרת ה' את אברם ברית לאמר לזרעך נתתי את הארץ הזאת, מנהר מצרים, עד הנהר הגדול נהר פרת".

Print Friendly, PDF & Email

כתבות שעשויות לעניין אותך

אין אפוטרופוס לעריות
יעקב אבינו גם עסק במדע
רוח איש תכלכל מחלהו
הלקאה עצמית מיותרת
אברהם מינץ לך לך

|להציג את כל הפוסטים של מערכת שבתון


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

שבתון השבוע

פופולרי

הצעירה שהתחתנה עם ערבי
בחברה הישראלית

הצעירה שהתחתנה עם ערבי

הנשים שנוגעות במוות
המגזין

הנשים שנוגעות במוות

צעיר קוריאני השתוקק להיות יהודי. זה נגמר בחתונה עם דתיה מרמת הגולן
המגזין

צעיר קוריאני השתוקק להיות יהודי. זה נגמר בחתונה עם דתיה מרמת הגולן

הנעלמים: בכל שנה 10-15 אזרחים נעדרים ולא נמצאים- חיים או מתים
בחברה הישראלית

הנעלמים: בכל שנה 10-15 אזרחים נעדרים ולא נמצאים- חיים או מתים

אחרי 'אבודים במרוקו' – הילד שנחטף משתף איך נודע לו שהוא מאומץ ואיך זה לפגוש 4 אחים חדשים ואמא בגיל 53
המגזין

אחרי 'אבודים במרוקו' – הילד שנחטף משתף איך נודע לו שהוא מאומץ ואיך זה לפגוש 4 אחים חדשים ואמא בגיל 53

תנו לנו לייק

אודות

הכל התחיל לפני 25 שנה, אז הוקם עלון פרשת השבוע "שבתון" שחולק בבתי הכנסת הדתיים הלאומיים, שקנה לו שם של כבוד על דלפקי בתי הכנסת. מאז, העלון הפך לשבועון המוביל בציבור הדתי, ומעבר לדברי תורה ומדורים קבועים ומתחלפים על פרשת השבוע, נוספו כתבות מגזין, טורים אהובים ומדורי אירוח.

המדורים בשבתון נכתבים על ידי רבנים מוכרים, אנשי אקדמיה ומובילי דעה בציונות הדתית, והמגזין נוגע בכל מה שאקטואלי, חם ומעניין את הציבור הדתי.

השבועון מופץ בעשרות אלפי עותקים בכ-5,500 בתי כנסת ברחבי הארץ. בנוסף, מהדורה דיגיטלית המופצת בעשרות אלפי עותקים.

מייסד ועורך: מוטי זפט
עורכת אתר שבתון: אביטל דואן שמולי

מה בשבתון

  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל

חדש באתר שבתון

דור הסנדוויץ'

להמשך קריאה »

יום ביומו

להמשך קריאה »

מה ההבדל בין "בעזרת ה'" לבין "ברוך ה'"?

להמשך קריאה »

יצירת קשר

  • 03-910-0710
    052-8907103 (מכירות)
  • ‎המגשימים 24 פתח תקווה
  • moti@shabaton1.co.il liat@shabaton1.co.il

רוצים לקבל ראשונים את שבתון במייל?

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

פנו אלינו

הצהרת נגישות

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לשבתון

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס