יוסף חושף את זהותו בפני האחים ברגע מרגש עד דמעות. ותיכף לאחר מכן מתחילות ההכנות במצרים לשיכון יעקב ואחיו וכל צאצאיהם במצרים. פרעה שולח מכל טוב הארץ וכן עגלות לדרך ואף יוסף שולח מתנות ועגלות ומזון. בניגוד לפרעה, מצייד יוסף את אחיו גם במסרים ערכיים ורוחניים כשהוא מתווך להם נרטיב חיובי של הירידה שלו למצרים, מבקש מהם שלא ירגזו בדרך וחז"ל מוסיפים שמשלוח העגלות על ידי יוסף אף הוא היה טעון במשמעות מיוחדת.
על פי הפשט יש צורך להסביר את משלוח העגלות על ידי יוסף שכן מפורש שגם פרעה שלח עגלות, ואם כן, אם כבר הוכנו כלי הרכב לירידתה של כל המשפחה למצרים, מדוע ישלח יוסף אף הוא עגלות? לשאלה זו כמה פתרונות בחז"ל. האחד הוא שהעגלות של פרעה היתה חקוקה עליהם עבודה זרה ויהודה שרף אותן, השנייה קשורה למסרים שיוסף מבקש להעביר ליעקב על מנת שיאמין שאכן יוסף בנו חי. לפי דעה אחת במדרש, עצם הגעתן של עגלות מלמד שאכן יוסף בעל מעמד חשוב במצרים שכן היה ידוע שאין עגלה יוצאת ממצרים ללא קבלת רשות מן השלטונות. על כן יעקב היה אמור להשתכנע בנכונות המידע על מעמדו הרם של יוסף. אולם, לדעה אחרת, המסר של יוסף היה שונה לחלוטין. בצאתו של יוסף לחפש את אחיו הוא לומד עם אביו את פרשת עגלה ערופה. יעקב הרואה את העגלות יודע שהעגלות הן זכרון פגישתם האחרונה ומייד מבין שיוסף שולח אותן אליו. ברור מאליו שהטענה שיעקב למד עם יוסף את פרשת עגלה ערופה דווקא מביעה רעיון עמוק יותר על הסיטואציה אליה נקלע יוסף מאז נפרד מאביו. המהר"ל מסביר את הקשר שבין הלימוד הזה ובין פרידתם של יעקב ויוסף. לדבריו, יעקב לא נתן ליוסף לצאת מבלי שילווה אותו בדרכו. ומן הסתם יוסף סירב להצעת יעקב ללוותו. אך יעקב התעקש והסביר ליוסף בדרכם, שעוון עגלה ערופה מתגלגל על מי שמוציא אנשים לדרכם ללא ליווי. למעשה, העגלות אמורות לא רק להזכיר ליעקב את שיחתם המשותפת האחרונה, אלא גם להעביר ליעקב את המסר שהליווי אכן הועיל והגן על יוסף בדרכו הארוכה, בדרכו אל אחיו, בירידתו למצרים, בישיבתו בבור, בכהנו כמשנה למלך במצרים ועד עכשיו התורה הזו הגנה עליו מפני החטא, מפני הסיאוב ומפני אובדנה של תקוות גאולה.
(ויגש תשפ"א)