עובד סוציאלי, אילו היה קורא את פרשת השבוע בעיניו המקצועיות, מן הסתם היה שולח את יצחק ורבקה לטיפול זוגי. במהלך הפרשה, אין אנו מוצאים שיחות אישיות המתקיימות בין יצחק לרבקה, למעט פעם אחת- כשרבקה מבקשת מיצחק לשלוח את יעקב למשפחתה בתואנה של מציאת אישה. רבקה מטייחת, שכן הסיבה המרכזית היא החשש שעשו יפגע ביעקב. יצחק, גם לאחר שגילה כי יעקב גנב את הברכות, יכול היה להניח שרבקה קשורה לכך, אך הוא אינו מטיח שום ביטוי של כעס באשתו. לעומתם, כן מצאנו ביטויי כעס בין שרה לאברהם ובין רחל ליעקב. את "בעיות התקשורת", רואים גם בתחילת הפרשה. יצחק אוהב את עשו ורבקה אוהבת את יעקב. האם ההורים לא שוחחו ביניהם על כך? מדוע נמנעה רבקה מלספר ליצחק על מעללי עשו? מדוע שלחה רבקה את יעקב להתחפש לעשו, במקום לשכנע את יצחק שדווקא יעקב הוא הראוי לברכות? ובכלל, היכן השיתוף האמתי ביניהם, כפי שקיים בין זוגות?
לכאורה, קיים נתק ביניהם וזאת על אף שהתורה מתארת את האהבה הגדולה ששררה בין יצחק לרבקה. "וַיִּקַּח אֶת רִבְקָה וַתְּהִי לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ וַיִּנָּחֵם יִצְחָק אַחֲרֵי אִמּוֹ".
הרב נפתלי צבי ברלין מוולוזין (הנצי"ב) מבאר את נפילתה של רבקה מעל הגמל בשעה שראתה את יצחק (כד,סה):
"ותקח הצעיף ותתכס מרוב פחד ובושה כמו שמבינה, שאינה ראויה לו לאשה, ומאז והלאה נקבע בלבה פחד ממנו, ולא הייתה עם יצחק כמו שרה עם אברהם ורחל עם יעקב, אשר בהיות להם איזה קפידה עליהם או שינוי דעה לא בושו לדבר רתת לפניהם; מה שאין כן רבקה. וכל זה הקדמה לסיפור שיבוא בפרשת תולדות, שהיו יצחק ורבקה מחולקים בדעות, ומכל מקום לא מצאה רבקה לב להעמיד את יצחק על דעתה בדברים נכוחים כי היא יודעת האמת כי עשו רק ציד בפיו, וכן בשעת הברכות…".
לדעתו, הפערים התרבותיים בין רבקה ליצחק הם שגרמו לתקשורת לקויה. מערכת היחסים הזו הביאה להעלמת עובדות מיצחק- 'גניבת הברכות'. אולם, נקודה נוספת משמעותית העצימה את הנתק התקשורתי שבין יצחק לרבקה. רבקה מצוידת בנבואה שאינה יכולה לספר ליצחק: "וַיֹּאמֶר ה' לָהּ שְׁנֵי גוֹיִם בְּבִטְנֵךְ וּשְׁנֵי לְאֻמִּים מִמֵּעַיִךְ יִפָּרֵדוּ וּלְאֹם מִלְאֹם יֶאֱמָץ וְרַב יַעֲבֹד צָעִיר". הנבואה, שרב יעבוד צעיר, השפיעה על יחסה המיוחד של רבקה ליעקב. שנים רבות הולכת רבקה עם הסוד הגדול. כך מתגלגלת מערכת יחסים מורכבת בין יצחק לרבקה. אמנם, לא נסדקה חומת האהבה שביניהם, אבל התקשורת הייתה מוגבלת.
עלינו ללמוד מהפרשה עד כמה מסוכן לשמור סודות משמעותיים בתוך מערכת זוגית. (תולדות תשע"ח)