אמונה היא במידה רבה כמו זוגיות. לא לחינם משווה התנ"ך את הקשר בין ה' לעם ישראל לקשר בין איש לאשתו.
יש מי שאוהב את אשתו מעומק הלב, היא יקרה לו וחשוב לו הקשר ביניהם. גם אם יש לפעמים מריבות וקשיים, הוא ישתדל להתגבר עליהם ולשמור על הזוגיות, מתוך אהבתו.
המקביל אליו הוא המאמין האמיתי, שמאמין בה' ובתורה באמונה שלמה, וחשוב לו להתקרב לה' ולקיים את התורה. גם אם יש לו לפעמים קשיים או ספקות, הוא חותר להתגבר עליהם ולשמור על אמונתו.
יש מי שהיחס שלו לאשתו פושר עד קריר. אכפת לו ממנה, אבל לא יותר מדי, ולפעמים הוא מרגיש שהקשר איתה מעיק עליו. הוא יחפש הזדמנויות להתרחק מאשתו ולבלות מחוץ למסגרת המשפחתית, כל עוד הוא מאמין שהדבר לא ינתק את הקשר ביניהם, ושתמיד יוכל לחזור אליה.
המקביל אליו הוא ה"חפיפניק", ה"לייט", או "דתי הרצף". היהדות חשובה לו, אבל לא מלהיבה אותו במיוחד, וחלקים ממנה מעיקים עליו ומפריעים לו. הוא יחפש דרכים להקל או לחפף בהלכה איפה שאפשר, כל עוד לא מדובר בחציית גבולות מובהקת, שכן הוא מעוניין עדיין לשמור על זהותו הדתית.
יש מי שבכלל לא אוהב את אשתו, או אפילו שונא אותה. יתכן שפעם אהב אותה, ויתכן שמלכתחילה נאלץ להתחתן איתה. עם זאת, הוא ממשיך לחיות איתה בגלל חשש מההשלכות החברתיות, המשפחתיות או הכלכליות של ניתוק הקשר, אבל יבגוד בה בכל הזדמנות.
המקביל אליו הוא ה"אנוס" המודרני – אדם שגדל בבית דתי או חרדי, אך נטש את אמונתו לגמרי, ואינו מאמין עוד כלל בה' ובתורה. למרות זאת הוא ממשיך לקיים כלפי חוץ אורח חיים דתי\חרדי, משום שאינו מעז לעזוב, או משיקולי נוחות שונים. אולם אין לו בעיה לחלל שבת או לעבור כל עבירה אחרת באין רואים.
יש מי שלא אוהב במיוחד את אשתו כשלעצמה, אבל אוהב מאד את חיי המשפחה, הילדים, הבית וכדומה. הוא משקיע בקשר עם אשתו משום שאינו רוצה לאבד את היתרונות שבאורח חייו.
המקביל אליו הוא מי שאינו מאמין במיוחד באמת שביהדות, אבל אוהב את הערכים, המסורת והקהילה של הדת, ולכן שומר עליהם.
ולאיזו זוגיות אתם שייכים?
(תצווה תשעח)
מאמינים ואוהבים
השארת תגובה