Facebook Youtube
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל

שחקני נשמה – השחקנים בעלי המוגבלות השכלית

שרית לוי אשכנזי כ״ז בטבת ה׳תש״פ (ינואר 24, 2020) 10:19 am אין תגובות

זה אולי יישמע אבסורדי, אבל בהצגות של אקים ירושלים יש מקום אפילו לשחקן אילם. כששחקנים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית עומדים במרכז הבמה והעיניים נשואות אליהם – העולם מתקדם למקום טוב. אולי בגלל זה ההצגה תמיד נגמרת בדמעות – של הקהל

 

מתוך ההצגה. צילום: רונית אברהמוף שפירא

 

כשתמי אסרף, שחקנית בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית שרה בהצגה: "דברי עכשיו ילדה, אני שומעת, כל העולם מקשיב למלמולך, דברי מלאך שלי אני יודעת, שלא תמיד הקשיבו לקולך"… הקהל הדומע שר יחד אתה. ותמי, מתרגשת לא פחות: "כשאני מופיעה זה נותן לי בטחון שאני יכולה לעשות דברים בלי לפחד ובלי לחשוש, ואם אני שוכחת מילה מהטקסט, אני חוזרת על המשפט שוב ולא אומרת ששכחתי", היא מתארת בפניי את מהלך המופע.

המופע "הילד הששה עשר", מורכב מקטעי משחק קצרים ושירים, בכיכובם של שחקנים חובבים בעלי מוגבלויות. השחקנים, שהצעיר שבהם בן 35 והמבוגר בן 78, כבר מזמן אינם ילדים, אבל הם מרשים לעצמם לשוב ולהיות ילדים, להתבונן בעולם, לחשוב, לשיר ולחלום כילדים.

ההצגה, בהפקה מקורית של 'תיאטרון פסיק' בבית מזיא ירושלים בשיתוף 'אקים ירושלים', מבוססת על שירים ודקלומים מתוך הספר המוכר "הכבש הששה עשר" שכתב יהונתן גפן.

מתוך ההצגה. צילום: רונית אברהמוף שפירא

 

מתוך ההצגה. צילום: רונית אברהמוף שפירא

במאית ההצגה היא רונית אברהמוף-שפירא, שחקנית מוכרת בעצמה שהתפרסמה בעיקר בסדרת הרשת הסאטירית הימנית- "לאטמה" לפני כעשור, סדרה שהגיעה מאוחר יותר גם לערוץ הראשון. רעייתו של מפיק התוכנית חשבה בשבילה על שידוך והכירה לה את לייזי שפירא, יוצר, תסריטאי ובמאי בתחום הטלוויזיה שעומד בין היתר, מאחורי הסדרה המצליחה "סרוגים". היום הם הורים לשלושה, גרים בירושלים ועוסקים שניהם בתחומי היצירה.

רונית: "התחום הזה בהחלט מאתגר. בשל היותי אמא, אני נאלצת לפעמים לסרב להצעות לשחק בהפקות שונות בשל הלו"ז הדחוק. אבל אני עדיין משחקת וגם מאוד אוהבת לביים בקבוצת התיאטרון של 'אקים ירושלים' ובקבוצות שחקנים נוספות. הקבוצה הזו מיוחדת. השחקנים, גרים בהוסטלים או בדירות שותפים, ומגיעים לחוג התיאטרון פעם בשבוע. אני נהנית מהעבודה איתם, הלב מתרחב מהם. אני מקבלת מהם המון אהבה. ובכל פעם שאני חושבת על הצגה חדשה הם נותנים לי רעיונות רבים והשראה ליצירה".

בוכה מחדש בכל הצגה

אברהמוף-שפירא, עובדת עם הקבוצה כבר אחת עשרה שנים. היא מתארת שכל הצגה נוצרת מתוך עולמם הפנימי של השחקנים, ואת ההצגות היא כותבת אחרי תהליך ארוך של בירור שהם עוברים יחד, וכך גם לגבי 'הילד הששה עשר': "השחקנים התחברו לשירים, וקטעי הקישור נכתבו מתוך ההיכרות עם השחקנים ומה שמעסיק אותם. מדובר בהצגה קלילה וכיפית שעוסקת בילדות ובפשטות ועדיין היא מצליחה לרגש ולגעת בקהל", מספרת רונית.

"חשוב שאנשים יבואו, יראו ויבינו שהשחקנים הללו הם בני אדם עם שאיפות ורגשות כמו כולם. אני רואה תגובות של החברה לאנשים האלה. אני רואה שצוחקים עליהם, מפחדים מהם, לא רוצים שהם יגורו לידם. זה מגוחך- אלה אנשים שאין בהם רוע, הם טהורים ותמימים ורק רוצים להיטיב עם כולם", היא מוסיפה. "כשרואים אותם על הבמה, בעמדת כח, חוזק ויופי, רואים אותם בעיניים אחרות מכפי שרגילים- יש בזה מסר גדול לחברה", היא אומרת.

התגובות להצגה מגוונות: "בכל הצגה קורה משהו אחר עם הקהל, פעמים רבות נשארים לשיח בין הקהל והשחקנים. הקהל לא רוצה ללכת. אנשים משתאים, ניגשים אל השחקנים בדמעות וחיבוקים לאחר המופע, למרות שההצגה אינה עצובה, אבל השחקנים נותנים מעצמם ומצליחים לגעת בקהל במקומות חשופים. הם מדברים על חלומות של ילדים, מה חלמנו בשביל הילדים שלנו, בשביל עצמנו ולאן הגענו. בכל הצגה אני חיה את זה מחדש ובכל הצגה אני בוכה, לא התרגלתי", משתפת רונית.

כשאני שואלת אם מההתחלה זה היה כך, רונית מודה בכנות שמהפגישה הראשונה שלה עם הקבוצה היא יצאה בוכה. "אני יזמתי את העבודה איתם, כי קסמה לי האפשרות להכיר אנשים מיוחדים ולהוביל אותם למחוזות חדשים. אבל השיעור הראשון היה קשה עבורי, הסתכלתי על החוסר שלהם וזה גרם לי לרחם עליהם. הרגשתי שהמשא כבד עליי. בפגישה השנייה, ראיתי כמה הם שמחים ופעילים והבנתי שעליי לנער את עצמי ולהתבונן מזווית אחרת. לראות אותם ככל בני האדם, שהם גם חסרים וגם שלמים, שהם עולם ומלואו. זה היה מסע ארוך שבמהלכו למדתי כיצד לגשת אליהם ואיך לכוון אותם לעבודה אפקטיבית, אישית ומקצועית. דרכם למדתי סבלנות, הכלה ונתינה".

רונית אברהמוף שפירא. צילום עצמי

 

 

"אני רואה תגובות של החברה לאנשים האלה- צוחקים עליהם ומפחדים מהם. זה מגוחך- הם טהורים ותמימים. כשרואים אותם על הבמה רואים אותם בעיניים אחרות מכפי שרגילים- יש בזה מסר גדול לחברה"

 

 

השחקן האילם

את ההצגה, מעלים השחקנים בעזרתן ובהשתתפותן של שלוש שחקניות מתנדבות שעוזרות להן על הבמה. המתנדבות לוחשות להם טקסטים כשצריך או מכוונות אותם על הבמה. קחו לדוגמא את שמוליק, בן זוגה של רחלי, שניהם שחקנים. שמוליק, המבוגר ב-25 שנה מרחלי, הגיע בכל פעם ללוות אותה לחזרות וחיכה לה בחוץ. כשרונית הזמינה אותו להצטרף לחזרות, הוא הסביר לה בדרכו, שהוא אילם ולא יכול להשתתף. רונית נזכרת: "התעקשתי שהוא יכול בכל זאת לקחת חלק, ובפעם החמישית הוא נעתר ועם הזמן הפך להיות כוכב בהצגות שלנו. הוא שיחק את הרופא של מלך מרוקו והמתנדבת הייתה העוזרת שלו, כך שהיא דובבה אותו כביכול בהצגה. הוא פועל על הבמה בפנטומימה ותמיד אהוב ומרגש. בהצגה אחרת הוא גילם ד"ר לאהבה והיום אנחנו צוחקים שאם הוא לא דוקטור למשהו, הוא לא מוכן לשחק", היא צוחקת. "היום הוא כבר בן 75 ועדיין מצליח להשתלב במופע".

"לצערי", היא מוסיפה, "השחקנים מתבגרים, ולפעמים מצבם המנטלי והפיזי מתדרדר, וזה הופך מאתגר יותר להעלות אותם על הבמה. לפעמים צריך לחזור פעמים רבות על המסר, כדי שהם יבינו ויזכרו למה הם עושים את זה, כי מלבד העובדה שהם נהנים ויש פה ממד של מסר חברתי, אני רואה מה זה נותן להם באופן אישי. הם מרגישים שווים, זה נותן להם כוחות וזוקף את קומתם במובנים מטאפוריים ופיזיים כאחד. אני ממש רואה איך העמידה שלהם משתנה במהלך הזמן. הם מתקדמים בחיים האישיים שלהם".

באקים, העבודה עם השחקנים- מעבר למשחק, היא לקדם אותם. "זה נוטע בהם סיפוק וביטחון, הם מרגישים שהם מצליחים מול אלפי אנשים. היכולת לתקשר עם אנשים מעלה בקרבם את הדימוי העצמי, הם מקבלים המון אהבה ואפשר לומר שהפעילות הזו משנה להם את החיים ולא רק את החשיבה, זה כלי טיפולי מדהים", מסכמת רונית.

השחקנים יוצאים מגדרם

גליה רגב, מתנדבת שעולה עם השחקנים על הבמה, עושה זאת כבר תשע שנים. "כשבאתי בפעם הראשונה, הם היו לקראת שלבי סיום של הכנת מופע. תמי השחקנית הסבירה לי על מה ההצגה, היא הייתה כל כך רהוטה ונלהבת שזה שבה את ליבי. מאז, בכל מפגש אני נוכחת לראות איך רונית מצליחה לגרום להם להעז ולהתקדם, לקחת על עצמם אחריות, להשתתף וליצור בקרבם מעורבות. זה ממש פלא, היא מחוללת קסם בעיניי".

גליה, היא מורה לתולדות המוזיקה בתיכון "האקדמיה למוסיקה ולמחול" בירושלים ומדריכה מוזיקלית ובמאית של סדנת תיאטרון-מוזיקה לתלמידים זמרים. אל קבוצת התיאטרון היא הגיעה בעקבות תלמידה שלה לשעבר, שעבדה ב'אקים ירושלים', ועניינה אותה בהתנדבות. "היא ידעה שאני 'אדלק' על זה", היא מסבירה.

היא מרבה להשתמש בשורש 'קסם' בהקשר לעבודה עם קבוצת השחקנים של אקים: "בשבילי זו מסגרת של נתינה וקבלה בו זמנית, מסגרת אנושית ורגשית. החבורה הזו כל כך מכירה תודה, חמה ואוהבת. יש הרגשה שהם גדלים בתוך הדבר הזה, ואני לומדת וגדלה עמם.

"ההצגה מגיעה גם לבתי ספר, ורואים איך התלמידים מגיעים בהשתובבות וצוחקים, אך בשנייה שהמופע מתחיל, משתררת אווירה קסומה ודריכות. התלמידים מרותקים וממש ניתן להרגיש את החמלה וההזדהות שהם חשים", היא משתפת. "השחקנים יוצאים מגדרם ונותנים להם את המיטב שלהם ובשיחה לאחר המופע הם אומרים באופן ישיר וחכם שהם רוצים שיכירו אותם, לא כמיוחדים וחסרים אלא כמסוגלים. זה מחולל שינוי גדול ביחס של הצופים הצעירים".

מה התפקיד שלך בקבוצה?

"אני נמצאת גם במפגשים ומסייעת בחזרות בהיבט הטיפולי – מרגיעה, מעודדת ולפעמים לוקחת החוצה לשיחה את מי שצריך חיזוק ומחזירה אותו לקבוצה. ובהצגה אני עוזרת גם עם הטקסטים", היא משיבה.

גליה רגב. צילום: באדיבות המצולמת

 

 

"השחקנים יוצאים מגדרם בהצגה, ובשיחה לאחר המופע הם אומרים באופן ישיר וחכם שהם רוצים שיכירו אותם, לא כמיוחדים וחסרים אלא כמסוגלים. זה מחולל שינוי ביחס של הצופים הצעירים"

 

 

'רוצים שיכירו אותנו'

תמי, בת 48, בעלת מוגבלות שכלית התפתחותית בתפקוד גבוה, גרה עם שותפות באחת מ-20 הדירות שמפעילה 'אקים ירושלים'. ביום יום היא עובדת ב'ארומה', ואחת לשבוע נפגשת עם רונית וקבוצת התיאטרון. "לפעמים אנחנו עושים אימפרוביזציות, שזה אלתורים", היא מסבירה, "ואז אנחנו ממציאים סיפורים ומציגים אותם".

"בהצגה יש שחקנית שמשחקת ילדה שלא נרדמת", מתארת תמי, "אז במקום לישון היא סופרת כבשים ואני אומרת לה שתמיד בכבש הששה עשר אני נרדמת. ובסוף ההצגה, אנחנו עושים מעגל, פועים כמו כבשים ונרדמים", היא כובשת אותי בדיבורה הפשוט והכן.

התגובות של הקהל משמחות ומרגשות את תמי: "אומרים לנו 'אתם מציגים יפה, תבואו בהצגות נוספות'. לפעמים אני מתרגשת מאוד אבל גם התרגלתי. אנחנו בעלי צרכים מיוחדים ואנחנו רוצים שיכירו אותנו וידעו מי אנחנו, וגם שאנחנו נכיר את הקהל. זה מפגש".

תמי אסרף. צילום: דיני מימוני.

 

 

"אני מתרגשת מאוד אבל גם התרגלתי. אנחנו בעלי צרכים מיוחדים ואנחנו רוצים שיכירו אותנו וידעו מי אנחנו, וגם שאנחנו נכיר את הקהל"

 

 

 

 

תמי אוהבת במיוחד לשחק דמויות מהתנ"ך כמו דינה או בת פרעה. היא מספרת על תפקיד מרגש שמילאה בהצגה אחרת שהפיקו, בה העלתה מונולוג שכתבה לאמה שנפטרה: "דיברתי אליה כאילו היא שומעת אותי, אפילו שהיא לא פה. הזכרתי לה איך ראינו יחד סדרות, איך עשינו כיף ותמיד קניתי לה תרופות ועשיתי לה קניות. חלמתי שהיא באה אלי, מדברת איתי ואז הולכת למקום שלה. כי היא הייתה איתי תמיד".

מאיפה עלה הרעיון להיות שחקנית?

"נתנו לנו מתנה – מנוי לארבע הצגות בבית מזיא, וראיתי את השחקנים ולמדתי מהם איך להציג, ואיך לעמוד על הבמה, וחשבתי שאהיה שחקנית בעצמי. זה מאוד מצא חן בעיניי ואמא שלי רשמה אותי לחוג תיאטרון באקים. הקבוצה הזאת היא תמיכה בשבילי ואני אוהבת מאוד את השחקנים האחרים. כולם משחקים יפה ומוכשרים. קיבלתי מחמאות ואמרו לי שאני שרה יפה, זה מרגש אותי. לא נמאס לי אף פעם לשחק, זה תחביב נחמד ונעשה עוד הצגות עם רונית", היא מבטיחה.

ההצגה גורמת לצופה להזדהות עם השחקנים ולחשוב, ומשקפת לנו, שלמרות הכל, קיים דמיון רב בין כל בני האדם. ואני חושבת לעצמי, שבסופו של דבר כולנו רוצים לממש את עצמנו, כולנו רוצים אהבה וכולנו רוצים להרגיש משמעותיים. ואז תמי שרה את המילים מתוך 'שיר לשירה': "עולם חדש וטוב אני אתן לך", ואני מקווה, שאם נצליח לקבל אותם לצדנו, כשונים אך שווים, כולנו נתרם מז

Print Friendly, PDF & Email

כתבות שעשויות לעניין אותך

"אמור ואמרת" – המילים שעושות את ההבדל
צלקת לא מדוברת: איך מרגישים גברים שבת זוגם חוותה לידה שקטה?
אלופות העולם הדתיות
למה ישנם נערים שנושרים מהמגזר החרדי?
אקים

שרית לוי אשכנזי |להציג את כל הפוסטים של שרית לוי אשכנזי


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

שבתון השבוע

פופולרי

הצעירה שהתחתנה עם ערבי
בחברה הישראלית

הצעירה שהתחתנה עם ערבי

הנשים שנוגעות במוות
המגזין

הנשים שנוגעות במוות

צעיר קוריאני השתוקק להיות יהודי. זה נגמר בחתונה עם דתיה מרמת הגולן
המגזין

צעיר קוריאני השתוקק להיות יהודי. זה נגמר בחתונה עם דתיה מרמת הגולן

הנעלמים: בכל שנה 10-15 אזרחים נעדרים ולא נמצאים- חיים או מתים
בחברה הישראלית

הנעלמים: בכל שנה 10-15 אזרחים נעדרים ולא נמצאים- חיים או מתים

אחרי 'אבודים במרוקו' – הילד שנחטף משתף איך נודע לו שהוא מאומץ ואיך זה לפגוש 4 אחים חדשים ואמא בגיל 53
המגזין

אחרי 'אבודים במרוקו' – הילד שנחטף משתף איך נודע לו שהוא מאומץ ואיך זה לפגוש 4 אחים חדשים ואמא בגיל 53

תנו לנו לייק

אודות

הכל התחיל לפני 25 שנה, אז הוקם עלון פרשת השבוע "שבתון" שחולק בבתי הכנסת הדתיים הלאומיים, שקנה לו שם של כבוד על דלפקי בתי הכנסת. מאז, העלון הפך לשבועון המוביל בציבור הדתי, ומעבר לדברי תורה ומדורים קבועים ומתחלפים על פרשת השבוע, נוספו כתבות מגזין, טורים אהובים ומדורי אירוח.

המדורים בשבתון נכתבים על ידי רבנים מוכרים, אנשי אקדמיה ומובילי דעה בציונות הדתית, והמגזין נוגע בכל מה שאקטואלי, חם ומעניין את הציבור הדתי.

השבועון מופץ בעשרות אלפי עותקים בכ-5,500 בתי כנסת ברחבי הארץ. בנוסף, מהדורה דיגיטלית המופצת בעשרות אלפי עותקים.

מייסד ועורך: מוטי זפט
עורכת אתר שבתון: אביטל דואן שמולי

מה בשבתון

  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל

חדש באתר שבתון

דור הסנדוויץ'

להמשך קריאה »

יום ביומו

להמשך קריאה »

מה ההבדל בין "בעזרת ה'" לבין "ברוך ה'"?

להמשך קריאה »

יצירת קשר

  • 03-910-0710
    052-8907103 (מכירות)
  • ‎המגשימים 24 פתח תקווה
  • moti@shabaton1.co.il liat@shabaton1.co.il

רוצים לקבל ראשונים את שבתון במייל?

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

פנו אלינו

הצהרת נגישות

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לשבתון

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס