Facebook
Youtube
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל
תפריט
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל

גם בני טובים יכולים להגיע למרכז גמילה. איך זה עובד?

יהודית אברהמי א׳ בכסלו ה׳תשפ״א (נובמבר 17, 2020) 6:24 pm אין תגובות

אל המרכז הטיפולי במלכישוע מגיעים מכורים צעירים ומבוגרים שהתמכרו לסמים ו/או לאלכוהול. כן, גם מבתים טובים. טיפול מקצועי, מסור וממושך מסייע לרוב רובם של המטופלים להיגמל מההתמכרויות ולצאת לחיים נורמליים

 

אצל יותם, עד גיל 19 הכל התנהל על מי מנוחות. ההורים עובדי הייטק, הוא שני מבין ארבעה אחים. הייתה לו ילדות שמחה, חוגים, חברים, מגמה ריאלית, 5 יחידות אנגלית ומתמטיקה, בגרות מלאה, שנת שירות וגיוס ליחידה מובחרת.

ואז, בא טוויסט בעלילה. במהלך מבצע צבאי עלה הצוות של יותם על מטען ומשם הכל קרס כמו מגדל קלפים. הוא משתף את "שבתון".

יותם: "אחרי שהצוות שלי נפגע, התמכרתי לכדורי הרגעה, ובהמשך לסמים ולאלכוהול. מעולם לא הסכמתי ולא הפנמתי שאני בהגדרה של פוסט טראומה או נכה צה"ל בעקבות התקרית.

"בסמים ובאלכוהול מצאתי מפלט להרגיע את הנפש, כביכול, וכמו שלא הסכמתי להגדרה של פוסט טראומה, כך גם לא הסכמתי להגדרה של מכור".

אז מתי הבנת שיש לך בעיה?

"בשלב שבו הוריי לקחו אותי לשיחה רצינית, מבלי לאפשר לי לחמוק. הבנתי שאני בבעיה והגעתי לאשפוזית במרכז הטיפולי מלכישוע בפעם הראשונה בחיי, כדי לבקש עזרה", הוא משיב.

 

יותר ממרכז גמילה

כמו יותם יש רבים. אודות לתהליך הייחודי ובעיקר בזכות עבודה קשה של הצוות המסור שנותן עבודה,  ולא פחות- נשמה, עבודת קודש אמיתית, במרכז הטיפולי במלכישוע.

מלכישוע – יישוב מרוחק וכאילו מנותק, ולא רק גאוגרפית, מנותק מרעשי תנועה ומקצב החיים השגרתיים. כבר ממרחק, המקום נצפה כפנינת טבע. השבילים, הערוגות, הפריחה והשקט… שקט ורוגע שלכאורה מנוגדים לפעילות ולאקשן שיש במקום הזה.

נווה מלכישוע הוקם בשנת 1989 כשראש מועצת בקעת הירדן דאז יגאל שחר, חבר לאליקים רובינשטיין בעת שכיהן מזכיר ממשלת שמיר, ויחד הקימו כפר לשיקום נפגעי סמים ואלכוהול.

"המטרה הייתה לשנות את התפיסה המקובלת ולטפל בנפגעי התמכרויות באופן שונה, תוך כדי חיי קהילה ולספק להם תעסוקה, מקצוע ומשמעות לחיים", כך מתאר אוריה גן מנכ"ל המקום. "מלכישוע זה בית. הכפר הוא ייחודי באופן הזה שהוא מעניק טיפול רב כיווני שעוזר להפסיק את ההתמכרויות. בבית הזה מאפשרים לרכוש השכלה ובעיקר משמעות בחיים ולחיים. משמעות שמלווה אותם להשתלבות חזרה בחיי הקהילה. לצורך כך יש מספר לא מבוטל של אנשי צוות, אנשי רפואה, הדרכה, חינוך, טיפול והשכלה".

אוריה גן, מנכ"ל מלכישוע

מהם המאפיינים של מי שמגיע למרכז הגמילה?

אוריה: "מגיעים אלינו מכל הקצוות של החברה הישראלית וממקומות שונים בארץ. כל מי שמגיע לכאן מגיע לטפל בבעיה של התמכרות. בארץ יש מאפיינים יותר בולטים של מתמכרים לחומרים והתמכרויות התנהגותיות, אבל התחום שלנו חוצה חתכים ברורים. אפשר לראות מישהו מהקיבוצים באזור, מהישוב בצפון ומישהו מאילת במעמד סוציואקונומי כזה או אחר".

באלו גילאים מגיעים אליכם?

"מבוגרים, צעירים, נוער, נשים ונערות… בסוף הכל תלוי ברמה האישית. אנחנו משתדלים לבנות לכל אחד ואחת תוכנית אישית מותאמת.

"אנחנו משפחה אחת גדולה שיש בה ילדים בגילאים שונים. הכפר בנוי כך שהוא נותן מענה להכל. אנשים מגיעים אלינו ממש עם הבגדים לגופם ואנחנו מספקים להם ה-כ-ל. כולל כאלה שמגיעים ללא משפחה, בלי תמיכה מבחוץ ועד לטיפול רפואי, טיפול שיניים, רכישת השכלה, לימודים ואפילו מקצוע. כמו כן, טיפול נפשי ופסיכולוגי, כמובן באמצעות המטפלים שלנו".

אני מנסה להקשות… זה לא קצת מסוכן להוציא לעולם מכורים בסוף הטיפול?

"אנחנו מלווים את הנערים והנערות שיוצאים למכינות קדם צבאיות, לשירות לאומי, צבא ועוד", אוריה מרגיע ומדייק: "אנחנו מלווים אותם תוך כדי התהליך עד הרמה שאנחנו יכולים והם רוצים".

 

"למדתי רק עד כתה ה'. אחר כך הייתי בעיקר ברחוב. בגיל 10 התחלתי לעשן סיגריות, וגם עם שתיה. הפסקתי להגיע הביתה, ישנתי במקומות מזדמנים ונוצלתי אינספור פעמים"

 

מהמילה "מכורים" הם משתדלים להימנע, לפחות בקרב בני הנוער.

אוריה: "אנחנו כמעט ולא אומרים את המילה 'מכורים' אצל נוער. תקופת השימוש בחומרים של נערים ונערות שמגיעים אלינו היא יחסית קצרה. היא יכולה להיות 4 – 5 שנים, אבל עדיין בהשוואה לבוגרים, היא קצרה, ואנחנו משתדלים לא לקטלג אותם כמכורים. יש גם הגדרה פסיכיאטרית של הפרעת שימוש בחומרים שאנחנו נמנעים מלהשתמש בהם בנוער, אבל אנחנו כן מדברים על נערות ונערים שהשימוש בחומרים פגע משמעותית בתפקוד שלהם להשתלב בחיים רגילים ובמסגרת רגילה ולכן הם הגיעו אלינו.

"כל מה שהצוות המגוון והנפלא עושה ופועל הוא למען מטרת-על אחת, להעניק למטופלים תחושת שייכות. מלכישוע זה בית! לכן חשוב מאד שנוכל לתת לחבר'ה כאן משמעות ותקווה. אין ספק, כאן עוסקים בהצלת חיים".

 

"הם עמדו במבחן"

חיים, לעומת יותם, נשלח למלכישוע על ידי הרווחה לטיפול. "לא עשיתי להם חיים קלים", מודה חיים, "הייתי עסוק בלבחון אותם – עד כמה הם יילחמו עליי. ברחתי בכל הזדמנות שהייתה לי והם פשוט לא הרפו ממני… הם חיפשו, רדפו ודיברו וכל זה בזמן שאני בנתק מוחלט מהמשפחה".

חיים, השלישי מבין שישה אחים ואחיות, מתאר שהוא גדל בבית לא יציב. "ההורים שלי עבדו בעבודות מזדמנות; אמא עבדה כמזכירה ובניקיון בתים ואבא עבד כמחסנאי במחסנים גדולים, אבל לא במשהו קבוע. לא היה חסר שום דבר, אבל גם לא היה שפע מכלום. היום אני יודע להגיד שהיה חסר חום ואהבה, התעניינות, גיבוש משפחתי, קשר בין האחים… אז לא הרגשתי את זה, חשבתי שאצל כולם חיים ככה. גרנו ביישוב שלא ממש היינו קשורים אליו וכשהייתי בן 8 עברנו לירושלים וחזרנו בתשובה".

ואיך מצאת את עצמך במלכישוע?

"נשלחתי למסגרות דתיות ולא מצאתי את עצמי. התחלתי להבריז מבית ספר ובעצם למדתי רק עד כתה ה'. אחר כך הייתי בעיקר ברחוב. בגיל 10 התחלתי לעשן סיגריות, אחר כך התחלתי עם השתיה. בהמשך הפסקתי להגיע הביתה, כי הקשר עם ההורים הלך והדרדר. ישנתי במקומות מזדמנים ונוצלתי אינספור פעמים", הוא נזכר.

כילד, נראה לך סביר לגדול במקום שהוא לא בחיק המשפחה?

חיים מתלבט, מתמהמה כמה שניות ואומר: "אני לא יודע… מה שאני כן יודע זה שהקשר הטבעי והסביר היחיד שהיה לי זה עם הצוות במלכישוע. ידעתי את זה. אבל לקח לי זמן לסמוך עליהם באמת".

חיים מתאר את 'חיים של אז' במלכישוע: "לאט לאט התקדמתי בטיפול, בדרך נס השלמתי בגרות מלאה", מחייך חיים בקריצה, "גם בבי"ס לא הרפו ולא ויתרו לי… ועם ההצלחות בא התיאבון והתחלתי לחלום. רציתי להתגייס לשירות משמעותי, נלחמתי על זה, כי קיבלתי פטור בגלל העבר שלי".

והיום?

"היום  יש לי משפחה מאמצת שאותרה ע"י מלכישוע. התגייסתי לחוות השומר, עברתי טירונות שם ובקרוב אני ממשיך לטירונות ביחידה מובחרת וזהו! מכאן אני מתחיל את החיים שלי. אני מודע לעבר שלי ויודע שיהיו לי התמודדויות בעתיד ושתמיד תהיה לי אוזן קשבת וגב יציב במלכישוע, כך שיש לי כלים ויש לי חיים!".

יותם, לעומת חיים, כבר שנתיים אחרי השהות במלכישוע. הוא עובד והתחיל ללמוד לימודי הנדסה, והוא מתאר שהוא מודע לחולשות שלו ומתמודד איתן, ומסכם: "התקופה שלי בגמילה, האמון שהצוות נתן בי מצד אחד והעובדה שלא נתנו לי לברוח לתוך עצמי מצד שני – ילוו אותי כל החיים".

 

 

Print Friendly, PDF & Email

כתבות שעשויות לעניין אותך

הרהורים על הפנסיה
שקיפות, רבותי, שקיפות!
מה אומרת "אמירות חברון"?
מעשה באזרחים ישראלים
אלכוהול התמכרות מלכישוע מרכז גמילה סמים רווחה

יהודית אברהמי |להציג את כל הפוסטים של יהודית אברהמי


« פוסט קודם
פוסט הבא »

השארת תגובה

ביטול

שבתון השבוע

פופולרי

הצעירה שהתחתנה עם ערבי
בחברה הישראלית

הצעירה שהתחתנה עם ערבי

הנשים שנוגעות במוות
המגזין

הנשים שנוגעות במוות

צעיר קוריאני השתוקק להיות יהודי. זה נגמר בחתונה עם דתיה מרמת הגולן
המגזין

צעיר קוריאני השתוקק להיות יהודי. זה נגמר בחתונה עם דתיה מרמת הגולן

הנעלמים: בכל שנה 10-15 אזרחים נעדרים ולא נמצאים- חיים או מתים
בחברה הישראלית

הנעלמים: בכל שנה 10-15 אזרחים נעדרים ולא נמצאים- חיים או מתים

אחרי 'אבודים במרוקו' – הילד שנחטף משתף איך נודע לו שהוא מאומץ ואיך זה לפגוש 4 אחים חדשים ואמא בגיל 53
המגזין

אחרי 'אבודים במרוקו' – הילד שנחטף משתף איך נודע לו שהוא מאומץ ואיך זה לפגוש 4 אחים חדשים ואמא בגיל 53

תנו לנו לייק

אודות

הכל התחיל לפני 25 שנה, אז הוקם עלון פרשת השבוע "שבתון" שחולק בבתי הכנסת הדתיים הלאומיים, שקנה לו שם של כבוד על דלפקי בתי הכנסת. מאז, העלון הפך לשבועון המוביל בציבור הדתי, ומעבר לדברי תורה ומדורים קבועים ומתחלפים על פרשת השבוע, נוספו כתבות מגזין, טורים אהובים ומדורי אירוח.

המדורים בשבתון נכתבים על ידי רבנים מוכרים, אנשי אקדמיה ומובילי דעה בציונות הדתית, והמגזין נוגע בכל מה שאקטואלי, חם ומעניין את הציבור הדתי.

השבועון מופץ בעשרות אלפי עותקים בכ-5,500 בתי כנסת ברחבי הארץ. בנוסף, מהדורה דיגיטלית המופצת בעשרות אלפי עותקים.

מייסד ועורך: מוטי זפט
עורכת אתר שבתון: אביטל דואן

מה בשבתון

  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל
תפריט
  • חומשים
    • בראשית
      • בראשית
      • נח
      • לך לך
      • וירא
      • חיי שרה
      • תולדות
      • ויצא
      • וישלח
      • וישב
      • מקץ
      • ויגש
      • ויחי
    • שמות
      • שמות
      • וארא
      • בא
      • בשלח
      • יתרו
      • משפטים
      • תרומה
      • תצוה
      • כי תשא
      • ויקהל
      • ויקהל-פקודי
    • ויקרא
      • ויקרא
      • צו
      • שמיני
      • תזריע
      • תזריע-מצורע
      • אחרי מות
      • אחרי-קדושים
      • קדושים
      • אמור
      • בהר
      • בהר-בחוקותי
      • בחוקותי
    • במדבר
      • במדבר
      • נשא
      • בהעלותך
      • שלח
      • קורח
      • חוקת
      • חוקת-בלק
      • בלק
      • פינחס
      • מטות
      • מטות-מסעי
    • דברים
      • דברים
      • ואתחנן
      • עקב
      • ראה
      • שופטים
      • כי תצא
      • כי תבוא
      • ניצבים
      • ניצבים-וילך
      • האזינו
      • וזאת הברכה
  • משפט
    • בשערי המשפט העברי
    • יהודית ודמוקרטית
  • פילוסופיה
    • הגיגים
    • בחזית האמונה
    • על ציר הזמן
    • ציונות דתית רעיונית
    • אמנות, יהדות ומה שביניהן
  • מדרש
    • מבט פסיכולוגי על מסכת אבות
    • עט לדרוש
    • פרשה ומדרש
    • על המדרש
    • בעיניים של חז"ל
    • בדרכו של הרב יהודא אשכנזי (מניטו)
  • הלכה
    • הלכה בפרשה
    • מחשבה ומעשה
    • הלכה מסביב לשולחן
    • מנוחת נדבה
  • החיים עצמם
    • הפרשה בחיי המעשה
    • מבט לחיים מתוך הפרשה
    • עיונים בפרשה
    • פרשה מזווית פסיכולוגית
    • ערך מוסף
    • פסוק לי פסוקך
    • זווית אישית
    • על סדר היום
      • רפואה ע"פ היהדות
    • תורה ומדע בפרשה
    • טבע וריאליה בפרשה
    • פרשה בימי קורונה
  • בחברה הישראלית
    • בחברה הישראלית
    • המגזר
    • חרדים
    • עם אחד
    • אקדמיה בראי המציאות
  • המגזין
    • מיומנו של רב קהילה
    • קהילות מספרות
    • התוועדות עם מרדכי
    • על הדרך
    • תוכן שיווקי
    • חינוך
      • שעת מחנך
    • בעיניים של מוטי
    • הקול שלה
    • גרים מספרים
    • ככה נהגו היהודים באתיופיה
    • בלי מחיצות
    • כתבות
  • יהדות
    • כתבות
    • מועדים
      • פסח
      • שבועות
      • סוכות
      • ראש השנה
      • סוכות
      • חנוכה
      • פורים
      • טו בשבט
      • ל"ג בעומר
      • ט"ו באב
  • תרבות
    • תיירות ופנאי
    • כשרות בחו"ל

חדש באתר שבתון

שוב מחרון אפך – על קריאת התורה בתענית ציבור

להמשך קריאה »

ענוותנות שהחריבה את ביתנו

להמשך קריאה »

למה אנחנו נמשכים למי שלא רוצה אותנו?

להמשך קריאה »

יצירת קשר

  • 03-910-0710
    052-8907103 (מכירות)
  • ‎המגשימים 24 פתח תקווה
  • moti@shabaton1.co.il liat@shabaton1.co.il

רוצים לקבל ראשונים את שבתון במייל?

תנאי שימוש ומדיניות פרטיות

פנו אלינו

הצהרת נגישות

Ⓒ 2020 - כל הזכויות שמורות לשבתון

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס