שלילת הדיבור השלילי
בעיית הדיבור השלילי הייתה בעיה מהותית בגלות מצרים. ירידת בני ישראל למצרים החלה בדברי יוסף על אחיו: "וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת
בעיית הדיבור השלילי הייתה בעיה מהותית בגלות מצרים. ירידת בני ישראל למצרים החלה בדברי יוסף על אחיו: "וַיָּבֵא יוֹסֵף אֶת
יעקב הוא שמו של האיש. יעקב הוא המהות הפיזית של אבינו: עקב, יעקבנו ועקביות. הטיות השם מעידות על תכונותיו, אורח
"מִי אָנֹכִי כִּי אֵלֵךְ אֶל פַּרְעֹה וְכִי אוֹצִיא אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם" – איזה פער גדול יש בין מנהיגם של
בדתות ובמיתולוגיות השונות הפך הפניקס, הוא עוף החול המפורסם, לסמל למשהו שחוזר וצומח שוב ושוב גם לאחר נפילות ומצבים קשים,
שאלה: לוחמים מקיימים תפילה בציבור גם במהלך פעילות מבצעית בשטח. משיקולי דריכות וכוננות, וגם עקב ריבוי בוץ ולכלוך, אין באפשרותם
כשמדובר בטיפול במגזר החרדי, תחום שבו מסורת ואמונה משתלבות בחיי היומיום, יש להכיר את מרקם השיווק בזהירות ובמודעות אקוטית. בישראל,
פרשת ויחי החותמת את ספר בראשית, מקפלת בתוכה את רגעיו האחרונים של יעקב, אחרון האבות, עם בניו שנים עשר השבטים.
זה יותר מחודשיים שמשפחות החטופים נעות בין תקווה לייאוש. עסקת החטופים הציתה בהן מחדש את אש התקווה, אך גברים צעירים
ותקנם בעצה טובה לא בטוח שיש בעולם מדינה בה קומץ קטן של אנשים נדרש מדי יום לקבל החלטות כה הרות
בשבת שמחת תורה תשפ"ד נתקלנו במתקפת פיגועים אכזריים ונתעבת, שבעקבותיה יצאה ישראל למערכה צבאית. בעקבות האירועים הנוראים הללו אותה שבת