גיור וגרים במשנתו של רבי נחמן מברסלב
לדעת רבי נחמן, לא רק אברהם אבינו קירב גרים, אלא גם משה רבנו פעל רבות לקירובם של גרים כיוון שהוא
לדעת רבי נחמן, לא רק אברהם אבינו קירב גרים, אלא גם משה רבנו פעל רבות לקירובם של גרים כיוון שהוא
פעמים רבות, שגרים הבאים לפתחו של בית הדין לגיור אומרים: "אנו הולכים למבחן בבית הדין". אולם, לאמיתו של דבר המפגש
הרמב"ם מדגיש שלא ניתן להבחין בין מי שאבותיו יצאו ממצרים לבין החיבור של הגר להיסטוריה היהודית – גם אם הוא
מערכת שיקולים שלמה מנחה את הדיינים בכל מקרה של גיור. בסופו של דבר, ההחלטה לקבל מתגיירים או לדחותם נתונה בידי
במצבתו של הגאון מווילנה, 50 שנה לאחר מותו של הגרף פוטוצקי, נכתב: "כאן גנוז רבם של כל ישראל, הגאון רבי
כידוע, כאשר גר מתגייר ומצטרף לשורות העם היהודי, הוא הופך להיות ליהודי לכל דבר ועניין. אולם, מעניין שיש תחומים מסוימים
איפה יש עוד עם שכ"כ הרבה אנשים הולכים כשהאמת בכיסם, וכולם משוכנעים שכל הצרות נובעות מכך שלא שומעים בקולם, ושאם
מה קורה, כאשר בדרך מקרה או טעות, האדם המתגייר, לא בירר שאלות אמוניות שונות? או אם נוצר בלבול מסוים באמונה
אם מותר רק לדיינים סמוכים לדון ואין כיום סמוכים – התוצאה תהיה נעילת דלת בפני גרים, כך שלא יוכלו גרים
סיפורו של חיים מנשה הוא ללא ספק מקרה של גר צדק אמיתי שיד ההשגחה גלגלה אותו מבית נוצרי למקהלה בכנסייה