כל הפוסטים של קובי פרידחי (פסיכולוג בהתמחות תעסוקתית, דוקטורנט באוניברסיטת אריאל)
הפרדה לא סטרילית
בני ישראל יוצאים ממצרים, מתחילים את מסעם במדבר, ואנו נחשפים פרשייה אחר פרשייה, לציוויים השונים שהם, ולמעשה גם אנחנו, מקבלים
לאן אנו מכוונים?
כאשר נספר ביציאת מצרים, נזכיר כי היינו עבדים לפרעה ונגלה כיצד הוציא ה' אותנו ביד חזקה ובזרוע נטויה לעבר הארץ
במה להתמקד בתיקון?
פרשיות 'תזריע' ו'מצורע' מדברות על סוגים שונים של טומאות. לצד הבאת הקורבן, כיבוס הבגדים וטבילה, על הטמא גם להיכנס לבידוד.
לא להיות תוכי
בפרשה אנו מגיעים לאחד הנושאים המרכזיים ביום-יום של אדם שומר מצוות – מאכלות אסורים. הפרשה מתארת סימנים ברורים המאפשרים לנו
לראות את התמונה המלאה
פרשת 'צו', בדומה לפרשת 'ויקרא', עוסקת בקורבנות. בעוד פרשת 'ויקרא' מתחילה ב"דבר על בני ישראל", פרשת צו מתחילה ב"צו את
חשוב בטרם תבצע
ספר 'ויקרא' מתחיל עם פירוט של עבודת הקורבנות. מתוך קורבנות אלו, אשר חלקן שייכות ליחיד וחלקן שייכות לעם כולו, בלט
כמה שקופים להיות?
בשבוע שעבר הזכרנו את החלטתו של משה להפסיק את קבלת התרומות למשכן, צעד שיש בו התמקדות בצורכי הבנייה וכן מסר
לשאוף לאיזון
לאחר הפרקים שעסקו בתכנון בניית המשכן, פרשת 'ויקהל' מציגה לנו מה קורה במחנה בני ישראל ברגע שמתחילים בהקמה עצמה. מהפסוקים
מה שולט בנו?
"וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל אַהֲרֹן מֶה עָשָׂה לְךָ הָעָם הַזֶּה כִּי הֵבֵאתָ עָלָיו חֲטָאָה גְדֹלָה. וַיֹּאמֶר אַהֲרֹן אַל יִחַר אַף אֲדֹנִי